Never assume, ask
Workshop: Uw advies verkopen
Hoe leuk is het om goed te leren adviseren en verkopen?

 

Hoe fijn is het in staat te zijn de klant te helpen bij de realisatie van zijn doelstellingen. De klant is u dankbaar en ziet u als een gewaardeerde gesprekspartner. Als vanzelf groeit uw klantenportefeuille en u ontwikkelt zich tot de belangrijkste sparringpartner van de ondernemer.

 

Makkelijker gezegd dan gedaan.

 

Wat heeft u als accountant nodig om goed te leren verkopen?

 

De klant wil dat u begrijpt wat hem het meest bezighoudt. Hij wil zich begrepen voelen. Hij wil dat u meedenkt om samen met hem een oplossing te bedenken voor problemen waar hij tegenaan loopt. Dat betekent voor u als accountant initiatieven nemen om de behoeften van de klant te identificeren en te helpen vervullen. Alleen vakkennis is nu niet meer genoeg. 

 

Als de klant u aardig vindt, vertrouwt en denkt dat u kunt realiseren wat hij wil, dan krijgt u de opdracht. Dat betekent werken aan uw gunfactor. De accountant die goed luistert en doorvraagt, heeft succes. De accountant die zich goed verdiept in de problematieken van de klant, scoort. 

 

Mijn ervaring is dat accountants, als zij het verkoopproces doorzien, succesvolle verkopers zijn. We leren accountants wat de echte basisprincipes van het verkopen zijn en die sluiten prima aan bij hun persoonlijkheid.

 
Aan het eind van de workshop kunt u:
 
  • De VOISPAAN methode van verkopen toepassen: Voorbereiden, Openen, Interviewen, Samenvatten, Positioneren, Aanbieden, Afsluiten en Nazorg.

  • de principes van adviserend verkopen met succes toepassen. Dit maakt u een gewaardeerde gesprekspartner;

  • naadloos aansluiten op het besluitvormingsproces van de koper, waardoor u weet wat de prospect wil;

  • uw verkoopaanpak afstemmen op de verschillende type klanten;

  • uw verkoopgesprek zo voorbereiden dat u de klant aangenaam verrast;

  • uw gesprek zo openen, dat u direct de aandacht hebt van de klant;

  • u en uw kantoor aantrekkelijk positioneren;

  • de problemen van de klant op tafel krijgen door de juiste vragen te stellen;

  • door de juiste vragen te stellen weten wat de behoeften van de klant zijn;

  • de behoeften van de klant verbinden met het unieke van uw oplossing;

  • de klant begeleiden in zijn proces om afscheid te nemen van zijn huidige accountant;

  • met zelfvertrouwen op een positieve manier vragen om de opdracht.

 
Wat is uniek aan onze aanpak?

Een door u, in overleg met mij, geselecteerde belangrijke klant staat centraal in deze workshop. De ondernemer is zelf aanwezig en vervult tijdens de rollenspellen zijn eigen rol. Hiervan leert u het meest.

 

Op voorhand verzamelen we gegevens over de kritische succesfactoren van deze klant, zodat we weten wat hem het meeste bezighoudt. Daarvoor gebruiken we een krachtig tool, dat u ook voor andere klanten kunt gebruiken.

 

De concrete leerbehoeften van de deelnemers en van het kantoor bepalen de inhoud van de workshop. Hierdoor kunnen de deelnemers het geleerde direct in de praktijk toepassen.

 

De trainer is RA geweest, heeft al meer dan 20 jaar ervaring  in uw markt en heeft jaren als verkoper gewerkt.

 

Voor wie is de workshop bestemd?

De workshop is bedoeld voor ambitieuze relatiebeheerders met meer dan drie jaar ervaring, die hun klantenportefeuille willen uitbreiden en beginnende vennoten die voor de uitdaging staan om zelfstandig nieuwe klanten te werven en zich willen profileren als een boeiende gesprekspartner.

 

Uw investering 

Uw investering in deze workshop bedraagt € 750,= per dagdeel (=ochtend, middag of avond) excl. 21% BTW. De reiskosten bedragen € 0,50 per km. De verblijfskosten zijn voor rekening van de opdrachtgever.

 

U krijgt een uitgebreide syllabus, waarin de VOISPAAN methode stap voor stap beschreven staat. Die kunt u gebruiken bij het voorbereiden van uw verkoopgesprekken. Tevens krijgt u het recht om het analyse tool (= het klantenprofiel) te gebruiken.

 

Hoe lang duurt het?

De workshop duurt 2 dagen (= 5 dagdelen) aaneengesloten.

 
Waar en wanneer vindt de workshop plaats?

De datum en de locatie bepalen we in onderling overleg. 

 

Wat levert het u op?

De omvang van uw klantenportefeuille groeit en klanten zien u als een prettige gesprekspartner. U bent commercieel vaardig en beschikt over een uitstekend netwerk. Daardoor bent u van strategische waarde voor uw kantoor. U bent uw concurrentie een stap voor. Doordat u succes hebt, hebt u er veel zin in, neemt uw zelfvertrouwen toe en bent u met veel plezier aan het werk.

 

Spreekt onze benadering u aan en wilt u meer informatie, bel ons (Nico de Vrij tel. 06-43029853), dan stemmen we in een vrijblijvend gesprek uw situatie en uw behoeften af op onze aanpak.

 

 

In eerste instantie had ik weinig met het fenomeen ‘verkopen’. Door de cursus adviserend verkopen van Darts, ben ik me ervan bewust geworden dat adviserend verkopen eigenlijk heel goed aansluit bij mijn kwaliteiten. Met oprechte interesse voor een cliënt en zijn situatie, en vervolgens het achterhalen en bewust laten worden van behoeftes volgt een verkoop als vanzelf, 
 

Jacobine Dompeling,

relatiebeheerder DVEN

Darts Business Development BV

Nico de Vrij

Jan van Ghestellaan 8

3054 CH Rotterdam

Telefoon: 010-4610587

Mobiel: 06-43029853

Mail: info@dartsbusdev.nl

  • LinkedIn - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle

© 2016 Darts Business Development BV